Marquette

Efter en lång resa i USA:s ödemark är vi framme och dessutom motionerade.
Nu ska vi åka och hämta ungarna så kanske det blir middag också.

Green Bay o Chicago

Nu har vi lämnat Chicago för några dagar. Knäet som värker får vila några dar.
Vi har hittat S och är på väg till Marquette. S o Lasse ser slutspelshockey.

I lobbyn

Tidig morgon men mitt på dagen i Sverige sitter vi i en lobby i Chicago och ser att Grekland går åt helsike men här är stora snackisen Goldman o Sachs viket jag nu försöker fatta turerna kring.
Vi hann få ont i fötterna på den lilla stund vi var i Chicago i går. Vi åt slutligen middag på bottenvåningen av det hus där Al Capone festade på översta våningen dvs ca 30 våningar upp. Bilarna kunde komma upp till 22:a via hissen!
Våra kontakter med Bank of America blir mer o mer obegripliga....

Arlanda

Nu har vi kommit så långt som till Arlanda. Sitter på en launge (hm, hur stvas det) som Lasse har tillträde till så här sitter jag bland en  massa gubbar som låtsas vara viktiga och pratar högt i telefon så man kan höra hur himla stressigt de har det.
Den här gången kom vi i alla fall till Arlanda så det var längre än första försöket, nu får vi se....

Kanske ändå

Om askmolnet och flygtider o alla inresepapper funkar så åker vi imorgon, vi får se

Trött

Cykla simma o GI-middag. Då blir det inte mycket ork kvar.

Hela vägen upp

Cyklade hela vägen uppför backen och var sedan totalslut. det får inte bli för ofta.
AK beövde en proposition från 1962, trodde att det skulle finnas inskannat men icke sa nicke. Här blev det gamla dammiga böcker! Det finns lite att göra för företagen som håller oss med juridisk litteratur om de ska konkurera ut biblioteken på domstolarna!

Ny cykel

Igår var vi till "Limpan" o köpte en cykel så idag gled jag till jobbet på min nya grå (färgen var enda felet på cykeln). Kul men backen hem var jobbig ändå!

Kanske ordnar det sig

Nu ser det ut som vi har en biljett på tisdag så kankse blir det Marquette.
Terese M var på besök på  jobbet idag och pratade om juridik. Det är svårt att tänka sig att småflickorna är så stora att de snart är färdig för examen!

Det blev ingen semester

askan var ivägen. Nu försöker vi boka om får se hur det går. Lite lojt och deppigt är det idag men vi har ju semesterdagarna kvar!

Aska

Troligen blir det ingen amerikaresa på lördag.  Ganksa snopet och nu vet vi inte ens om det är lönt att packa! Men islänningarna har det värre!

Bränna CD

Nu ska vi se om jag lyckats bränna Baltutlämningen till CD. Några tekninska genier är vi inte. Helst vill jag bara ropa SSSSSSSSSSSSSSSSS kom hit!
Jag har blivit lite blondare idag, pengarna rullar!

Bökiga saker

Händer på jobbet. Vi blir nog JO anmälda för en liten miss. Inte kul men vad kan man göra?
Jag har permanentat ögonfransarna idag så nu ser jag jätteförvånad ut!

Nedladdning

Försöker spela in P3 dokumentär inför resan men mitt tekniska kunnade är nog inte fullkomligt. AK har försökt sig på en beskrivning men det hjälper inte .
Ak har fått praktikplats!

Pilen

Förra helgen sågade vi ner pilen och idag har vi ägnat hela dagen till att elda upp den. Svettigt! Den ska aldrig mera få bli så stor!

Snart så...

Ikväll blev inte  mycket gjort. Vi bokade hotell i Monteray men annars inget. Det känns lite skumt att ha semester om en dryg vecka!

Förlust

AIK förlorade...inte kul!

Kort besök på jobbet

Arbete igen...men nu är det inte ens två vekor innan amerika-resan. Men det innebär en gel del att göra, man kan ju inte vänta med beslut i tre veckor! och så är det allt annat!

Hemma igen

Nu törs jag inte titta längre....AKI-HV.....
Vi är hemma från Staan, besök hos Mats o Britt, AL, Lena o Martin och pappa förstås. Har ocskå hört att AK är hemma i Marquette. Hoppas bara att S kommer hem säkert efter AIK-matchen!
Vi har dock haft en bra helg och pilen är fälld!

Dödsstraff

Egentligen borde man bara besöka sådana delstater i USA som inte har dödsstraff, men med tanke på vår bokning är det för sent denna gång!
Men så primitivt av en stat som vill vara ledande!