I Staan

En dag i Staan, mycket avcheckat. Dahlqvist tunnbröd, Bibo. Lasse har kollat Northwolt och besök på gravarna. Imorgon kusinträff.
Men det är mycåket som händer  här, staan växer

Framme

fFramme i Staan, fika med Lena o Martin innan vi kom till  Lovägen.

Dimmig dag

Bredsandsdimma idag...men utflykt nästan vid Junibosand tog vi en vandringstur som gav både svamp och blåbär

Tomt

Nu har de åkt hem. AK med familj. Här är tyst och ganska trist. Vi tröstade oss på hjortronmyrarna. I år finns det mycket

Lekdag

Regn regn och mer verkar komma. Alfred , Lasse o jag har lekt och övriga hälsat på vänner

återfunnen bok

Vi promenerade med sovande småflickor upp till södra . Inte helt lätt med tvillingvagn i. uppförsbackarna tror jag...Lasse  såg lite ansträngd ut. Väl uppe mötte vi AK och M samt Alfred som gått Tarzanstigen.
vi hittade senare  boken En dag på byggarbetsplatsen,.som var S favorit som liten, en bok som ävenn dagens barn verkar uppskatta

En bra dag

En fin dag med Alfred och på kvällen kom övriga familjen.

Trevlig reskamrat

Efter en resa till Karlsatd via övernattning i Sunne denna helg har vi idag åkt hem och haft Alfred med oss. En trevlig resa med en pojke som längtade till att  komma fram till alla gamla leksaksbilar vi har. Och att kolla in att allt var som när han var här sist, dvs i julas.

Jobb mitt i semestern

Hektisk dag med b la ett kort besök på jobbet,vilken man egentligen inte kopplar av särskilt mycket av så här mitt i smemestern, men i alla fella så hat vi hunnit häls vår nya medarbetare välkommen.
Bad har det blivit och egen odlade morötter som grönsak tillo middagen med egen potatis.

Besök i Coronatider

Stefan.Lena och Ingrid  har varit här och delvis är här.Vi försöker leva efter alla Corinarestriktioner och hoppas att det funkar..
Det är i alla fall trevligt

Åkturer

Nu får vi svenskar också åka till Tyskland...annars är det som vi är perstsmittade och det kanske vi är-Ännu är det oklart om vi kan träffa S något i augusti. Om inte han få komma så hoppas vi just nu på Nice men vi får se.
Idag en kort sergeltur och så en cykeltur upp till Södra. Där har man byggt en höghöjdsbana så det är fullt med folk där så det är nästan svårt att komma fram med cykeln.
Lika roligt som en höghöjdstur verkar småkillarna som kommer cyklande upp  några gånger per dag och så är det full rulle net till Nedre...Säkert lika kul som när vi släpade tefat och sparkar upp till Västra Falkträsket och sedan åkte så fort vi kunde ner.

Arbetsdag på semestern

Första semesterdagen blev en dag med jobb, Lasse rengjorde uterumstaket och jag klippte gräs, tvättade samt med Lasses hjälp städade SingSing.
Bröllposdagen igår firades med en promenad till Södra och middag hem för att sedan promenera hem igen!
Justr nu blommar det mesta och till och med potatisblommorna är fina!

Linnea

Jag kan inte låta bli att visa en så fin bild på Linnea som MIkael tagot på hene när Alfred "läser" för henne

Regn

Till jobbet cyklade jag över Söddra. När jag kom upp till Ången öppnade sig himlen och jag var sjöblöt när jag kom till jobbet.
 Älggrässaften blev hyfsad men det smakar lite si så där

Träning

Idag kom jag mig ätligen för att gå mitt skidgångspass igen så nu är jag ganska trött men nöjd!

Älggräs

I helgen har vi plockat älggräs och gjort saft. Ska enligt "nätet" kunna funka som smärtlindrande. Men ska det smaka som kubb? Lite osäker

Är jag rätt?

Möten nästa varje dag och på något sätt kanske det är fel att ha en gammal tant som jag i projektet som bara ser besvärligheter men å andra sidan är det bara Susanne och jag som han kunskap om hur det måste fungera i verkligheten.

Blivande bibliotekarier

Det var en trasig bult som orskade mitt cykelhaveri! Hur kan det hända. Nu har vi i vart fall köpt en ny men nu känner jag mig lite försiktig.
Vi har nu ätit några jordgubbar och Astrid och Linnea verkar vilja bli biblotekarier